Gradska Radionica

Vrtni đir: Debora Trusgnach

 

Autoportret-286x215

U nedjelju, 25. lipnja 2017. u 19:00 sati, u programu "Vrtni đir" Gradske radionice iz Pule predstavit će se Debora Trusgnach iz Italije s boravkom u Puli koja je izvrstan primjer talentirane likovne umjetnice koja stvara izvan formalnog okvira visoke kulture. Ona će prezentirati svoje desetgodišnje iskustvo boravka i rada u Gradskoj radionici, koje se osim u području slikarstva prostire na medij dokumentarnih video radova te lutkarstva.

Debora Trusgnach dolazi iz okolice Udina u Italiji, a proteklo je deset godina otkad je došla u Pulu s jednostavnom nakanom da tu provede godišnji odmor. Međutim, stjecajem sretnih okolnosti dospjela je do Gradske radionice, zainteresirala se za njezino djelovanje i započela s učenjem tradicionalnih slikarskih tehnika specifično namijenjenim raznovrsnim zidnim podlogama. S vremenom se njezin pristup usavršio tako da danas, osim primijenjenom odnosno dekorativnom slikarstvu, osobitu pažnju posvećuje štafelajnom slikarstvu i individualnom umjetničkom razvoju i pristupu. Njezin rad uvelike doprinosi prepoznatljivosti slikarskog djelovanja Gradske radionice, a ova uspješna priča pokazuje i dokazuje da talent u sprezi s istrajnim radom donosi zamjetne rezultate.

Naša poznata povjesničarka umjetnosti Nada Vrkljan-Križić postavlja kao ključni stručni problem pitanje: kako istinitost umjetničkog izričaja sačuvati od zavođenja sviješću da čovjek doista jest umjetnik — ravnopravan sa svima ostalima, i od zagađenja komercijalizacijom što ranije ili kasnije dovodi do manire i gubitka istinitosti, pogotovo u slučajevima kada je riječ o ljudima koji nisu educirani za taj poziv i koji su često slučajno, a ne intelektualnim promišljanjem došli do nekih autentičnih i u učenoj umjetnosti itekako snažnih sličnih ideja i rješenja, a da u trenutku kada su ta djela nastajala toga nisu bili svjesni. S druge strane, Kate Davey, još jedna povjesničarka umjetnosti, pita se zašto je tako teško ljudima koji nemaju umjetničku školu da se probiju u svijet umjetnosti, a zapravo se to samo tiče kreativnosti, intuicije i jedinstvene ljudskosti. Ona također kaže da ne bi trebali postojati pravci u likovnoj umjetnosti već samo umjetnost i ističe da ljudi i umjetnici trebaju malo dodatne podrške kako bi uspjeli ostvariti svoje radove. Upravo se u tom smislu postavlja djelovanje Gradske radionice, naime kako bi svojim organizacijskim okvirom pružila dodatnu podršku ljudima koji se, iz raznoraznih razloga, nisu imali priliku ostvariti kao umjetnici.

 Logo Grad Pula